Blog Widget by LinkWithin

Orbitor

joi, 24 aprilie 2008

Orbitorul lui Cartarescu, fireste ;) deocamdata am sa copiez doar de pe ultima coperta de la "Aripa dreapta", fiindca m-a cam lovit in moalele capului, ca sa zic asa (v. postul anterior, mai pe la sfarsit).
Nu comentez nimic, fiindca n-am citit inca ultima aripa - am cumparat cartea acu'vreo 2 luni, si am tot lasat-o pe noptiera, doar-doar m-ar prinde cheful si mi-ar creste iq-ul ca sa citesc si in cunostinta de cauza... Am citit vreo 3 pagini, dar se vede treaba ca n-am avut dispozitia necesara. Poate in calatoriile din zilele urmatoare: daca nu dorm in microbuz, si daca termin de citit revistele si daca n-o sa am televizor care sa ma hipnotizeze... cam multi de daca :P

Dar sa lasam omul sa vorbeasca:

"Stim ca maine soarele va rasari, si asta-nseamna ca ni s-au deschis deja, inmugurite timid, organele de simt pentru viitor, caci altfel cum am indrazni sa credem asta ? Cand frunza migdalului se fragezeste, intelegem ca primavara-i aproape. Cand vedem un nor la apus, ne spunem "Maine va ploua". Sunt primele marci ale naturii noastre vizionare. Vom fi intregi doar cand vom vedea viitorul la fel de limpede ca trecutul si cand vom intelege ca ele sunt una, cand, in fiecare clipa, ne vom inalta deasupra realitatii falfaind maiestuos din cele doua aripi, la fel de pline de nervuri si imagini aprinse: trecutul si viitorul. Atunci vom fi ceea ce am fost intotdeauna, Vestitori, Vazatori si Martori ai minunii ce nu se arata in lume, ai miracolului, doar, ca lumea exista... Atunci vom tine-ntre degete universul nostru inflationar ca pe-un clopotel auriu, al carui sunet dulce il vom sorbi uneori, cu nesfarsita nostalgie: cling !"

Nu stiu cum pe altii, dar pe mine m-a "atins"... Cum ziceam, mai comentez cand oi si citi cartea

4 comentarii:

Lucian 03 mai, 2008 16:43  

n-am citit decat vreo 100 de pagini din cartea asta si am lasat-o balta. desi a fost cartea anului in 2007, nu e pt. mine...

Rita 03 mai, 2008 18:36  

Eu am ajuns la jumate :) cum ziceam, majoritatea citita in microbuz. As zice sa nu abandonezi, numai ca trebuie sa o iei de la capat, cu Aripa stanga, respectiv. E greu de asimilat, nimic de zis, dar cred ca merita.
Si nu, n-are nimic de-a face cu "cartea anului..", in sensul ca ma iau dupa chestia asta ca tot atat cat ma iau dupa ultimul racnet in moda ;)

Lucian 04 mai, 2008 19:27  

eu am cumparat-o doar pentru ca am auzit ca e cartea anului. nu cred ca o sa ma apuc din nou de ea, adevarul e ca nenea asta mi-a devenit antipatic rau de la tv si din articolele lui in ziare

Rita 04 mai, 2008 20:25  

Eu in schimb habar n-am ce-a zis la tv si ce-a publicat prin ziare :) Am inteles ca e pro-base...
Dar despre carti chiar am o parere buna - am si citit mai mult decat orbitorul, dar foarte legat de el. N-am citit cartea despre zmei, ce-i drept - nu mai stiu acuma cum se cheama.. ma rog, oricum e chestiune de gust ;)

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP