Blog Widget by LinkWithin

Fine tuning

joi, 22 ianuarie 2009

Precizie si finete - uite niste cuvinte care imi plac. Imi place sa ma ocup cateodata cu lucruri migaloase si de mare indemanare. Cum ar fi realizatul de piese de imbracaminte pentru uzul popriu - stiu ca pare "glamorous" si pe alocuri "vintage", dar chiar e o gramada de munca, si cea mai mare parte e legate de chestii mai degraba plictisitoare ca tivurile, si incheirea corespunzatoare a cusaturilor. Dar mie imi place si mi se pare foarte aducator de satisfactii.
De altfel, pe undeva prin zodiacul meu scrie ca as "face" un foarte bun ceasornicar sau chirurg. Bine, si un foare bun mediu si un excelent dictator, dar asta e alta discutie.

Rezulta deci ca imi si reusesc chestiunile de precizie si finete - ma rog, in general, ca toata lumea mai are si rateuri.

Nu reusesc insa, constant, cateva lucruri foarte simple - desi le-am repetat de zeci de ori. De exemplu, cred ca nu e data cand incarc masina de spalat sa nu vars detergent pe jos ! Si doar cat de greu poate fi sa nimeresti casuta aia din sertarul masinii ?! Bine, cel mai enervant in cazul asta e ca trebuie sa adun grauntele de detergent rasfirate aiurea. A incercat cineva vreodata cu matura ? Ei, atunci stie ce zic.

Alt rateu: caloriferul din baie - dereglat de la mama lui adoptiva - isi tine toata gama de temperaturi intre treptele 4 si 5. Adica la 4 e teapan si la 5 arde. Nu intrebati la ce folosesc celelalte trepte, e un mister si asa va ramane pana la sfarsitul lumii. Ei, in ruptul capului nu reusesc sa fixez temperatura numitului calorifer la un nivel rezonabil. Deloc, niciodata.

Tot la fel cum nu reusesc sa potrivesc temperatura apei la robinetul de la cada.
Scenariul permanent presupune ca fixez robinetul (ma rog, nu e robinet din ala clasic, e chestie din aia de se invarte de la cald la rece) pe la mijlocul jumatatii in care e apa calda. Apa curge rece - fireste - cateva minute, dupa care se dezmorteste un pic si eu consider ca se va incalzi corespunzator si ma duc sa imi vad de viata. Cand ma intorc peste o perioada, cada e aproape plina si apa e clocotita - fireste. In incercarea de a restabili echilibrul termic si ca sa nu imi pun in pericol integritatea corporala, dau robinetul pe rece - si imi vad din nou de viata. Cand revin, apa e de obicei calduta sau chiar rece - e un mister pentru mine cum apa rece are putere asa de mare asupra celei calde. Deci dau din nou pe apa calda, si in cel mai fericit caz ma opresc aici cu operatiunile - cel mai adesea de nervi. Scenariul se repeta aproape in fiecare seara. Nu intrebati cum stau cu consumul de apa - cred ca am pe constiinta mai multe sate din Africa si probabil ca la cele vesnice voi suferi teribil de sete - sau nu prea o sa fac baie...

24 comentarii:

Elena 22 ianuarie, 2009 10:12  

Pai scrie si ca putem fi detectivi buni acolo la zodiac:)
Sa stii ca la faza cu detergentul empatizez cu tine, si eu ma intreb de ce patesc asa, doar aspiratorul ma salveaza... dar ceva nu-i in regula. Si mereu ajunge balsam peste detergent... deci iar ciudat, pfuaaa.
Cu apa patim des tot asa ca tine. Pentru ca e vorba de apa de pe coloana pricipala (nu stiu cum sa explic), si in timpul in care incerci sa umpli cada cu apa, normal ca vecinii folosesc apa calda sau rece. In functie de asta la tine ori se infierbanta ori se raceste si... daca nu stai acolo langa ea sa pazesti, nu o gasesti potrivita. Nu stiu cat de coerenta am fost, dar asta patesc eu si ma enervez deees, ca nu am vreme sa stau langa apa.
Tiii, da' mult am scris:))

Carmen 22 ianuarie, 2009 10:48  

Ei...la astea precizia si finetea mea functioneaza precum un ceas elvetian :)

comanu 22 ianuarie, 2009 12:36  

la ce etaj stai?
cica asa se explica multe, legate de apa.

Carmen 22 ianuarie, 2009 14:31  

nu si daca e centrala de apartament :)

about2run 22 ianuarie, 2009 14:46  

hmmm... cred ca ai nevoie de un instalator :)) uneori se face fine tunning si cu o banala bataie in tevi(instalatorul stie unde sa ciocaneasca;))

la partea cu detergentul, schimba-l cu unul lichid. si masina cu una cu bule. daca tot ai ajuns acolo, schimba(adica numeste, da un decret, fa-i fisa postului) si persoana care manuieste masina de spalat.

miki 22 ianuarie, 2009 16:38  

tuning? ca la masini? cum ar zice richard adica? :D

acum sa citesc si postul ;))

miki 22 ianuarie, 2009 16:49  

aoleoo, sa iti spun! la ai mei acasa, adica un stau acum, au o centrala care e pentru o casa mai mica. din acest motiv, daca eu fac dus sus si apa e potrivita, daca mama da drumul la apa jos, la chiuveta din bucatarie, apa mea se face fie oparita, fie reece gheata, fie se opreste. ssooo.. i feeeel you!

da' io ma mut :D

Rita 22 ianuarie, 2009 23:05  

Elena - :D da, si detectivi- desi eu prefer sa citesc despre asta ;)
Cu balsamul nu am probleme, doar cu detergentul :D am inteles eu cum e cu coloanele, dar nu ma face sa ma simt cu mult mai bine...

Carmen - dar tocmai ca nu e de la mine :D si n-am centrala de apartament :)

Maestre, nu e de la etaj - stau la 4 din 10 :)

About2run - :D as prefera sa n-am nevoie de instalator, ca nu cred ca e de la instalatiile din apartament, mai degraba din tot blocul. Cat despre masina de spalat, e din dotarea casei, o folosesc la pachet si n-are sens sa o schimb - iar persoana manipulatoare sunt chiar eu, ceea ce e si mai greu de schimbat decat maisna :D

Miki - nu chiar cum ar zice Richard :D but close enough ;)
Si eu pot sa ma mut, dar n-am niciun chef, nu inca. Cat despre cum e cu apele la casa, nu-mi zice, ca ai mei au casa si vai de viata mea a fost cu toaleta in curte si baie facuta in lighean si alte de-astea... Cred ca din cauza asta imi si dau in petec acuma :D

Lucian 23 ianuarie, 2009 00:16  

tu o faci intentionat, nu? din 2 in 2 zile scrii cate o nuvela pe care pur si simplu nu voi s-o citesc. nu voi!. maine, poate :)

Rita 23 ianuarie, 2009 00:18  

Lucian, nu e deloc nuvela si se citeste foarte repede :) dar daca nu vrei, nu trebuie - it's a free coutry ;)
si ca sa nu mai zic ca ar trebui sa fii recunoscator ca e din 2 in 2 - ar putea fi tot timpul :P

about2run 23 ianuarie, 2009 11:30  

offf, recomandarea mea a fost cu un talc pe care nici eu nu l-as descoperi acum :(

instalatorul recomandat pentru fine tunning era unul pentru accordaje fine interioare. ti-as recomanda pe unul reiki, dar nici eu nu am stat sa primesc recomandarea la randul meu, asa ca nu cunosc. pe mine, uneori, o betie neprogramata ma reseteaza si apoi am acordurile fine atat de sensibile ca am grija si cand clipesc. super tunning. ar mai fi una cu blind date cu instalatoare nedescoperite inca, dar nu iti recomand, tine de gusturi.

ai putea totusi sa incepi cu schimbarea detergentului cu unul lichid...

Rita 23 ianuarie, 2009 11:41  

About2run - offf, ca nu intelegi ca nu la mine e problema :P in afara de detergent. Dar daca schimb detergentul cu unul lichid, si il vars pe ala pe jos, o sa fie si mai greu de curatat :D
In rest, stau bine la acordajele interioare - cred :D o betie nu cred ca mi-ar face prea bine, nici la exterioare, dar un masaj... ar fi o idee ;;)

miki 23 ianuarie, 2009 12:52  

da, adevarul e ca dupa atata timp cu conditiile de la casa parinteasca, ti-o fi si tie greu sa te inveti cu reglatul apei la robinet :))

deci iti zic: solutia e sa iei un barbat in casa. astia au in sange rezolvarea problemelor de ordin tehnic. te-ar scuti de multa bataie de cap!

Rita 23 ianuarie, 2009 12:56  

Miki, n-au nimic in sange - doar daca-s vaccinati corespunzator si din timp :) am intalnit eu niste exemplare, valeu ! abia daca schimbau un bec la viata lor, ca in rest se ocupau mama si tata :P

miki 23 ianuarie, 2009 12:57  

atunci trebuie sa iti gasim un tipar de selectie dupa care sa alegi

Rita 23 ianuarie, 2009 13:02  

Neaparat :D dar mi-i frica sa nu mai ramana nimic de ales dupa tipar :))) undeva tot trebuie facute niste concesii ;)

miki 23 ianuarie, 2009 13:06  

pai de-aia facem noi tiparul, nu tu! :))

Rita 23 ianuarie, 2009 13:13  

Bine, Miki, ai castigat proiectul - sa te vedem la lucru :))))

miki 23 ianuarie, 2009 13:15  

a, pai stati sa vedeti, ca stiti.. mai avem niste proiecte. si exista un termen. 30 de zile lucratoare, dar vin acum sarbatorie. mica unire e zi nationala, stiit, nu lucram, si.. :D

Rita 23 ianuarie, 2009 13:20  

:)) esti simpatica ! hai ca te iert, de data asta ;)

Lucian 23 ianuarie, 2009 15:39  

Sa le iau pe rand: chiar nu resusesc sa inteleg cum poti varsa detergentul pe jos, poate ar trebui sa iei in considerare sa folosesti o palnie :). Are vreo importanta care e temperatura data de caloriferul din baie? Pana n-am citit aici, nici nu stiam ca am calorifer in baie :). La mine, robinetul din baie are un comportament opus: daca jetul de apa e puternic si-mi mai merge si caldura in calorifere, apa din vana va fi calduta spre rece. Asa ca las apa sa curga mai putin si va fi prea fierbinte, normal. Dar mai compensez cu apa rece si gata :)

Rita 23 ianuarie, 2009 16:34  

O palnie ar fi o idee buna :) Stii de ce da pe langa ? Fiindca locasul/ cutiuta pentru detergent e mai ingusta decat deschizatura cutiei :D tocmai mi-am dat seama de chestia asta, fiindca la celelalte masini de spalat nu mi se intampla chestia asta - sau nu asa des :D
Si cum sa nu fie important caloriferul din baie ?! e foarte important, ca face cald, la naiba ! :D

Lucian 23 ianuarie, 2009 17:05  

inteleg ca face cald, dar nu obisnuiesc sa petrec prea mult in acea incapere, daca ma-ntelegi ce vrea sa zic... :)

Rita 23 ianuarie, 2009 18:32  

Indiferent de cat de mult timp as petrece, tot vreau sa fie cald. Plus ca au aparut niste pete pe tavan, care deduc eu ca sunt de la niste ape, si care au nevoie de caldura si uscaciune ca sa nu se transforme in alte chestii ;)
Dar oricum trebuie caldura, am zis !

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP