Blog Widget by LinkWithin

Un cerc - niste cercuri

marți, 27 ianuarie 2009

Cand eram studenta, am vazut pe un perete de camera de camin aceasta inscriptie: "Luati un cerc - daca il mangaiati va deveni vicios"*.
Ma rog, nu cred ca era fix asa, dar asta era ideea. Camera era a unei foste colege si buna prietena din liceu, de-acasa. Caminul era unul ciudat foc, nici nu mai stiu pe unde anume, stiu ca l-am nimerit greu prima data, fiindca era inca in perioada in care nu stiam bine decat drumul dintre caminul meu si facultate, si caminul astalalt nu era deloc in drum. Dar acolo statea si Costica, de la geografie :D asa ca am facut un efort si m-am dus, fiindca ma gandeam ca dau de el pe-acolo. Bineinteles, nu m-ar fi ajutat la nimic, fiindca, bineinteles, el nici nu stia ca exist...

Deci cu cercul, cum va zic. Colega mea, desi invata araba, sau poate tocmai de-aia, avea tendinte boeme, care i se accentuasera in caminul ala, fiindca a dat peste o gasca de artisti, cantatori la chitari si creatori de poezii in cele mai adanci ore ale betiilor. Probabil ca unul dintre ei in orele alea si decorase camera de la ultimul etaj, aproape mansarda, cu ditamai inscriptia cat tot peretele.

Dar sa vezi ce de-a aplicatii "practice" ! Ce-a fost mai intai, oul sau gaina ?
Sau cum ne-au zis la un curs de organizarea muncii pe care l-am facut eu acum cativa ani - pui mai intai podeaua si pe urma tencuiesti peretii, ca sa strici podeaua, sau faci peretii intai si dupa aia podeaua riscand sa strici peretii ?
Sau te duci la serviciu, ca sa faci bani, ca sa platesti masa de pranz de la serviciu si taxiul care te duce la serviciu, ca sa faci bani, ca sa platesti.. ?
Sau n-ai suficient timp, ca sa muncesti mai mult, ca sa faci mai multi bani, ca sa cumperi mai mult timp, ca sa muncesti mai mult...

Colega mea e la Buzau, s-a maritat cu un geolog pentru care l-a parasit pe filologul plictisitor cu care era in vremea camerei cu cerc. N-am vazut-o de vreo 10 ani.
Costica probabil ca preda geografie pe undeva prin Ardeal. Si vara face excursii prin muntii patriei cu niste copii zanateci si fericiti ca au plecat de-acasa.
In zilele noastre, caminul studentesc si camera de la mansarda sunt in paragina si s-au inchis. N-o sa mai scrie nimeni cu mina de graffitti pe peretii proaspat varuiti cu un crem bolnavicios.

Dar cercurile inca se rostogolesc aiurea prin lume si prin gandurile si-asa incurcate ale oamenilor... Ale naibii cercuri vicioase !

*Cred ca e o referinta literara. Poate cineva sa ma lamureasca ?

3 comentarii:

comanu 27 ianuarie, 2009 10:53  

foarte misto. mai conteaza de unde e citatul ala sau daca e un citat?
literatura razbate dincolo de el :D
unde ra camera asta: poligrafiei sau ala de pe splai?

Rita 27 ianuarie, 2009 19:16  

Meastre, parca am vazut pe undeva ca e din Ionesuc. Dar vorba ta, ce mai conteaza ?! :)
In Poligrafie n-am fost niciodata. Iar de ala de pe splai nu stiu ce sa zic - posibil sa fi fost asta, fiindca am o amintire vaga cum ca m-as fi dus cu un autobuz de la Izvor incolo. Dar cum nu stiu cat anume de "incolo" si daca or mai fi si alte camine in zona...

Nicolae Sionescu 27 ianuarie, 2009 22:58  

Fă și TU Pasul!

www.PASPRE.ro

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP