Blog Widget by LinkWithin

Ah, les petites cellules grises !

duminică, 15 februarie 2009

Cititorii nostri mai vechi stiu ca sunt un mare fan Agatha Christie. Nu stiu mare lucru despre viata ei - doar ca a fost casatorita cu un arheolog, ca a calatorit impreuna cu el in Egipt - de unde si cateva dintre romane care au actiunea acolo, ca a fost probabil cel mai cunoscut si urmat reprezentant al curentului "whodunnit". Ah, da, si ca ura sa spele vasele, zicand ca activitatea ii genereaza ideile criminale pentru romane. Aversitate pe care o impatasesc intru totul, desi in cazul meu nu e asa de productiva, cel putin nu inca...

Dupa cum poate stiti, Agatha este creatoarea a cel putin 2 personaje memorabile - incantatoarea Miss Marple, la care poate ca voi reveni cu o viitoare ocazie, si fabulosul Hercule Poirot, micutul detectiv belgian cu multele sale manierisme...

Dintre multele adaptari pentru televiziune, cred ca unele dintre cele mai cunoscute sunt cele dintr-o serie veche, de prin anii '80, in care Poirot era jucat de Peter Ustinov. N-am mai vazut de mult vreunul din filmele alea.

Imi cultiv insa hobby-ul - preferinta, sa-i zicem - cumparand de unde si oricand apuc cartile (de exemplu, cele 9 carti cu care m-am intors de la Bruxelles). Am o colectie extensiva, in romana, din mai multe editii si in franceza - cumparate si primite, ba chiar una recuperata dintr-o cutie cu carti ude dupa inundatie din camera unui vecin din camin. Un total de 53 de carti - numarate de 2 ori, ca nici mie nu mi-a venit sa cred.

Mare mi-a fost bucuria deci, cand am regasit in programul ProCinema de week-end, la 4 dupa-amiaza, reluarea unei serii (mai) noi produse de BBC, cred, cu David Suchet si Hugh Fraser in rolurile lui Poirot si respectiv al Capitanului Hastings. A mai rulat seria asta, cred ca ultima data chiar in toamna trecuta, dar era de la 2 dupa-amiaza joia si de la 11 vinerea - deci cred n-am prins decat un episod, cand am ramas acasa intr-o vineri, nu mai stiu din ce motiv. Hai, gata, ca incepe episodul ! :D


PS. In martie am drum pe la Bruxelles - ting-ting !

15 comentarii:

Lucian 15 februarie, 2009 21:13  

Chiar ma intrebam ce s-a intamplat cu Agatha, ca n-am mai auzit nimic de ea. Vreau doar sa spun ca eu n-am in biblioteca 53 de carti cumparate de mine, cred ca daca le adun si pe cele pe care le-am dat tot nu se fac nici 30. Stiu, sunt un incult :P

Rita 15 februarie, 2009 21:23  

Lucian, ce s-a intamplat cu Agatha la mine, sau asa in general ? :D

In rest, ce treaba are (in)cultura cu numarul de carti si/ sau lungimea rafturilor din biblioteca ?! Cred ca e mai degraba vorba de "mobila de la mansarda" :D

Lucian 17 februarie, 2009 00:22  

Mobila de la mansarda se construieste intr-o buna masura din lemnul folosit la fabricarea hartiei din care se fac cartile. Sau ceva de genu' :). Norocul meu ca biblioteca Astra de cartier la care sunt abonat din clasa a treia e la 2 blocuri distanta :)
Ce s-a intamplat cu Agatha ta :)

Rita 17 februarie, 2009 00:32  

Buna aia cu lemnul si cu hartia :D

Mi-ai trezit nostalgii cu biblioteca :) alea din facultate le-am frecventat mai ales din motive "tehnice" adica legate de scoala. N-am mai citit literatura de la biblioteca din liceu, cred - sau nu in mod consistent...
Eu nu prea am cum sa imi fac abonament la biblioteca pe-aici, neavand buletinul loco :P

Rita 17 februarie, 2009 00:33  

Ah, si Agatha e bine, la locul ei, o iubesc ca-n prima zi :D

ilinca dima 17 februarie, 2009 13:40  

mie;mi place foarte tare rodica ojog brasoveanu. si pentru plot, dar mai ales pentru scriitura si mirciulica :)

Rita 17 februarie, 2009 14:01  

Ilinca, imi place si Rodica :) chiar am descoperit acu vreo 2 luni, in tren dinspre Iasi, si cate ceva din scrierile ei ne-politiste :) Foarte tare mi-a placut !

Lucian 17 februarie, 2009 23:34  

eu nu stiu cine e rodica asta. e un fel de agatha moldoveanca? :)

Rita 17 februarie, 2009 23:49  

Asta e Rodica
Si asta e postarea mea

Lucian 21 februarie, 2009 15:43  

am vazut si eu cine e rodica, intrebarea mea e de ce majoritatea scrierilor ei au fost publicate postum?

Lucian 21 februarie, 2009 15:44  

cica lectura cartilor ei ofera delicii intelectuale autentice :)))))

Rita 21 februarie, 2009 23:39  

Nu stiu de unde stii tu, dar eu stiu ca i-au aparut destule carti in timpul vietii. Adica.. a murit in 2002, si ai mei aveau prin casa o carte publicata prin '80. Si trebuie sa mai fi fost si altele. Cele politiste cred chiar ca au avut destul de mare succes.

Rita 21 februarie, 2009 23:43  

Ah, si inspirata de aceasta chestiune - adica de discutie, nu neaparat de subiect - azi mi-m mai luat o Rodica. Nu e politista, e o colectie de povestiri ca aia de mi-am luat-o de la Iasi, numa' ca asta se numeste "Barbatii sunt niste porci" :D Si nu, n-am luat-o pentru titlul :))

Lucian 24 februarie, 2009 20:41  

stiu de la wiki ca majoritatea cartilor ei au fost publicate postum :)

Rita 24 februarie, 2009 20:49  

Jur ca aici mai era un comment de la Lucian, care zicea ca de la Wiki stie ca Rodica a fost publicata mai mult postum. Ma rog, s-o fi pierdut pe drum. Commentul.

Wiki a mea zice asa: "Până în 1999, după propriile declaraţii, a publicat 35 de romane, în majoritate poliţiste, dar şi câteva istorice şi unul ştiinţifico-fantastic."

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP