Blog Widget by LinkWithin

Like a virgin

joi, 27 august 2009

Pai da, cam asa a fost - a durat prea mult, a fost dureros si nu am chef sa repet experienta prea curand, ca oricum nici inainte n-aveam :P

Sa explic: concertul Madonnei, la care am fost printr-un concurs de imprejurari, a fost primul la care am fost vreodata in viata mea. Primul organizat profesionist adica.

Daca ati citit postul anterior, ziceam acolo ca nu prea ma pasioneaza concertele, si asta din motive foarte bine definite: obosesc repede si crunt de la statul in picioare, chestiune care vine odata cu o durere teribila de spate, in mai mult de 99 de cazuri din 100 nu reusesc sa vad nimic de la fabuloasa inaltime la care m-a lasat mama natura si urasc aglomeratia, imbulzeala, senzatia ca toata lumea se sprijina cu cotul in capul meu si atingerile intamplatoare, dar constante cu gramezi de oameni (da, am un spatiu personal destul de bine definit si care se face simtit).

Si cel mai important dintre toate, tot cam in 99 de cazuri din 100 prefer muzica din studio (de pe CD, din clip, ati prins ideea) celei cantate cu chiu cu vai live.

Cum ziceam, s-a intamplat ca am putut merge. Dupa serioase ezitari, dupa ideea "mai bine regreti ce-ai facut decat ca n-ai facut", am zis ca n-o fi foc si m-am hotarat sa merg.

Ei bine, cred ca ar trebui sa am incredere in instinctele mele mai des. Exact ce anticipam ca n-o sa-mi placa aia a fost - eram obosita deja si statul in picioare m-a omorat de-a dreptul. In afara de mersul pe jos la care nu rezist, statul in picioare pe loc ma termina si de spate si de nervi.

Cineva din micul grup cu care eram a avut la un moment dat ideea creata de a se aventura in mijlocul multimii, undeva mai catre centru, chipurile ca sa putem vedea afurisita de scena si Diva :P Slava cerului ca s-au razgandit pe drum, altfel acuma imi scria cineva necrologul pe propriul blog. Ma rog, asta daca m-ar mai fi gasit cineva in zilele urmatoare. Dupa cum m-am exprimat, daca lesinam nici n-aveam unde sa cad !

Evident, intorcandu-ne, n-am mai apucat sa vedem nici sus-numita afurisita de scena, nici pe sus-numita Diva. Respectiv eu n-am mai vazut - doar pe maretul ecran in fata caruia am avut inspiratia sa ne pozitionam pana la urma. Ma rog, nici catre ecran n-am avut cea mai iscusita vizibilitate, dar a fost onorabil.

Da, bineinteles ca m-au inghiontit o gramada de oameni. Da, am ajuns acasa cu mansete gri de praf la pantalonii albastri; da, si cu nasul, gura si probabil si plamanii plini de praf; da, am ajuns si mirosind a tigara ca din club [cum naibii sa ramai cu miros de fum in haine dupa ce ai stat in aer liber ?!]. Si, neasteptat, dar da, m-a ars cineva cu tigara.

N-am dansat deloc - nu prea am "simtit", nu prea aveam loc si nu prea ma mai tineau picioarele.

Ce mi-a placut: momentul Michael, sosiile pentru "She's not me" si partea cu iz etnic/ tiganesc - fata aia de si-a aruncat 5 fuste de pe ea era cam meseriasa (desi mesajul social cu "toti suntem egali" mi s-a parut un pic off-topic).
Mentiune speciala pentru toata trupa de dansatori - mi-au placut, s-au miscat bine si sincron, au fost super-ok.

Diva herself: despre cantat si sunetul de live - ce sa zic, urechea mea a fost multumita - in sensul ca n-a fost diferenta substantiala fata de versiunile de clip pe care le stiam. Dar citesc de pe la alti oameni ca putina cantare efectiv live a fost cam falset... Ce sa zic, poate urechea mea era mai amortita sau poate nu e antrenata suficient.
De miscat s-a miscat chiar bine, ceea ce dupa mine ar fi facut aproape imposibila performanta vocii. Da' ma rog, cum ziceam, mie mi se pare ca i-a iesit onorabil si ca orice "ia" functioneaza, ii merg motoarele alea 2 ore.
Prietena mea zice ca arata super-bine - mie nu mi se pare. Are o musculatura impresionanta pentru o femeie de 51 de ani, dar tocmai ca e impresionanta - mi se pare ca s-au asezat aiurea muschii pe oasele ei. De la distanta nu vezi, si miscarea iti ia ochii oricum, dar... As vrea sa arat asa cand o sa am varsta ei ? nu, multumesc.

Show-ul: da, mi-a placut. Colorat, ritmat, dinamic - si ca muzica si ca imagine. Insa cum tocmai am cautat pe Youtube ca sa pun linkurile de mai sus, am vazut ca este fix acelasi spectacol peste tot - nicio mica modificare, nicio personalizare, "dialogul" cu publicul exact la fel. Sa zicem ca e dorinta de perfectiune, dar mi se pare si teama de a scapa lucrurile de sub control.

Organizarea: am trecut relativ repede de controale, chiar n-am stat la coada. A compensat insa cu varf si indesat aglomeratia din teren. Concertul a inceput cu 50 de minute intarziere (naaaasol !) - fiindca s-au facut repetitii pana tarziu, si am auzit ca s-a si anuntat la tv, dar oamenii care venisera deja, ce mai puteau sa faca ?!

Concluzii: imi pare rau ca m-am dus ? nu, nu chiar. Puteam sa traiesc la fel de bine si fara sa o vad in concert ? oh, da ! M-as mai duce inca o data la Madonna ? nu, sigur nu. O sa ma mai duc la vreun concert in viitorul apropiat ? Hmmm, ma mai gandesc...

5 comentarii:

Anonim 27 august, 2009 14:35  

Merita sa ajungi la U2, Depeche Mode, etc... Gustul amar ti l-a lasat de fapt Parcul Izvor. Formatiile mari trebuie vazute pe stadioane.

Bio 27 august, 2009 15:49  

Am auzit doar lucruri naspa despre concert, ba ca la un moment dat a tinut un discurs despre discriminare numindu-ne intr-un fel tigani, mult praf, vocea nu se auzea bine in spate si ce a rama sin urma mult gunoi si un parc distrus

Rita 28 august, 2009 00:07  

Zorin :) probabil ai dreptate - si cu formatiile si cu parcul. [A propos, pacat de parc, nu vrei sa vezi ce a ramas in urma...] Nu stiu insa daca mai am energie sa mai incerc - prefer muzica in alte formate. Iar daca e pentru show - cum ziceam, si a asta a fost foarte fain.
In plus, fiindca asta e primul concert la care am fost, nu am termen de comparatie si am evaluat totul in functie de senzatiile mele ;)

Bio - pai da, vezi si tu, cred ca asteptarile fata de ce majoritatea credeau ca va fi concertul au fost altele. Doar ca asta nu e un concert de cantat ci e unul de show. Adica mie asa mi s-a parut. Si mi s-a parut ca din punctul asta de vedere lucrurile au fost foarte reusite [eu sunt mai greu de impresionat, asa in general :D].
Da, a fost un fiscurs cu tenta sociala, care in tipul asta de spectacol mie mi s-a parut ca nu are ce cauta.
Despre calitatea vocii nu ma pronunt, dar unde am stat eu sunetul s-a auzit chiar foarte bine si nu a fost o experienta neplacuta.
Si da, a ramas multa mizerie in parc, dar stiu ca e cel putin o organizatie ecologista care a mobilizat voluntari pentru curatirea parcului de deseuri - si de altfel presupun ca organizatorul are si el niste indatoriri la capitolul asta. Acum, cum o sa arate parcul in sine (copaci, spatiu verde) dupa toata tevatura asta, ramane de vazut.

Ada 01 septembrie, 2009 19:34  

Postarea de fata incepe perfect! :) Si ai un ochi critic dezvoltat.

Rita 01 septembrie, 2009 21:37  

Ada, bun venit pe-aici :)
CU fraza de inceput a fost premeditat :D am incercat si eu s-o aduc din condei.
Cat despre ochi criti, avem - de dat si la altii chiar :))

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP