Blog Widget by LinkWithin

Ploua infernal

luni, 7 septembrie 2009

"De-atitea nopti aud plouand [...]
Si parca dorm pe scanduri ude,
In spate ma izbeste-un val
Tresar prin somn si mi se pare
Ca n-am tras podul de la mal."

Brrrrr...

LE: aceasta este o poezea studiata de-a lungul si de latul de elevi zelosi intr-o ora de literatura romana (si poate si pe-acasa, daca au avut ceva comentariu literar de... copiat). Mult mai putin celebra, totusi, ca mult-repetata "ploua ploua ploua vreme de betie" pe care baietii de la mine din clasa si de-aiurea o inganau tanjind dupa respectiva stare euforica.

Ce n-am putut sa inteleg nici la vremea respectiva si nici in ziua de azi e ce l-o fi chinuit atat de tare pe saracul om de a putut scoate senzatiile astea din el. Cum ma, cum sa dormi pe scanduri ude ? Si mai ales cum sa te izbeasca valul in spate. Pe ploaie. Cand e frig ?! Ca eu simt cum ma baga pneumonia in mormant numai cand citesc asa grozavii.

Nu mai zic de aia podul ne-tras. Cum ar veni sa tresar eu somn ca n-am inchis usa de la casa. Cum ar veni ca lui ii mai bine cu podul tras, izolat carevasazica, respectiv in lumea lui nemuritor si rece...

Haide draga, mai terminati cu ploaia asta ca uite ce scoate din oameni, zau asa !

0 comentarii:

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP