Blog Widget by LinkWithin

Greva*

marți, 13 octombrie 2009

Later edit: Am citit despre anul sabatic la Loredana.

Este ingrozitor si antisocial din partea mea daca vreau doar sa stau in casa, la adapost de intemperii, cocotata in varful patului, cu ceva bun si cald de baut si sa ma uit la tv ? Tot timpul !

Si dimineata, destul de tarziu, cand reusesc sa ma trezesc si sa ma misc la serviciu. Si la pranz, cand dupa masa imi vine sa ies la plimbare, in loc sa ma apuc de mailuri din nou. Si seara, cand task-urile nu se mai termina. Si chiar noaptea, cand sunt acasa si mai am diverse treburi cu iz gospodaresc de infaptuit.

Imi vine sa intru intr-o greva fara termen. Si profesionala si sociala.

Era o vreme cand n-as fi conceput sa stau un moment degeaba. Imi aduc aminte ca i-am zis unui fost sef de-al meu ca eu ma plictisesc la job si ca sa faca bine sa-mi dea ceva de facut, sau sa ma lase sa ma duc in treaba mea. Si vorba reclamei, acum as da orice pentru un moment de ragaz. Unul mai lung, daca s-ar putea, asa cam la jumatate de an.

Zicea cineva zilele trecute de o idee a cuiva sa se instaureze anul sabatic si la munca. Sa muncim 7 ani, dupa care sa avem cate un an pauza. Pentru odihna si pentru invatare permanenta si pentru orice mai vrea sufletelul nostru chinuit.
Cum am sarit de 9 ani vechime, consider ca merit anul ala, cu prisosinta inca, fiindca ultimii 4 ani ar putea cu usurinta sa conteze ca 6 sau 7.

Dar de, e ora 3 dimineata, si la ora asta in afara de cantatul cocosilor se mai intampla si inflorirea utopiilor...


*Pacaleala - nu era despre situatia sociala nationala la ordinea zilei :P

8 comentarii:

nelu 13 octombrie, 2009 23:29  

problema cu greva asta este că guvernul eşti tot tu...în rest, toţi am face câte o grevă din când în când :D

Rita 13 octombrie, 2009 23:33  

vrei sa zici ca tot cu mine ma cert ? sau ca e mai usor sa imi dau castig de cauza ? :)

... auzi, dar nu s-ar putea institutionaliza greva asta ? sa fie cu voie de la imparatie, adica :D eu as fi de acord :P

Elena 15 octombrie, 2009 22:01  

No, deci vin de la Miki, unde este vorba in propozitie despre statul asta in casa, la caldurica, pe o vreme... brrrr. Aiurea e ca, in egoismul meu, il trag si pe Big G. dupa mine si ne taram in pas anevoios la ora 8 spre scoala, iar trezirea se face pe intuneric (am descoperit de sapt. asta ca la ora 7 e destul de intuneric:( Mai multe motive sa ne dorim deci sa stam cocotati in varful patului, cu un muffin cald, un ceai de lavanda... mmmmm, utopie, soro!

Rita 16 octombrie, 2009 00:22  

Elena, dupa cate se pare - e aevarat pentru toti scorpionii. Am mai verificat eu si cu alti cativa... Suntem asupriti de lumea din jur si toate ne merg spre foarte prost si ca reactie noi ne tragem spre casa, la caldurica. Eu inchid obloanele, asa sa stiti.

Zu 20 octombrie, 2009 10:55  

Anul sabatic exista si in afara mediului universitar, dar nu la noi ... tare sunt curioasa sa vad cine reuseste sa-l implementeze si aici unde se obisnuieste sa se stea peste program chiar :-)).

P.S. Zu= Alina Fekete (da, inca ma mai gandesc la o solutie pentru dubla indentitate) :D

Rita 21 octombrie, 2009 02:27  

Zu/ Alina - nu stiu daca si in mediul universitar se practica la noi. Adica nu ca in afara, unde anul sabatic este parte din educatie si contribuie esential la formarea persoanei, prin abordarea de noi experiente. Pentru universitari (pentru studenti cred ca nu), daca nu ma insel, anul sabatic este platit.

Asta la modul extrem de serios. La modul mai trivial in care eu vreau sa chiulesc o perioada mai lunga de la serviciu, fara consecinte fatale. Nu mai vorbesc ca at trebui sa fie platit ! Si sa stii ca desi nu e nici pe departe o practica, sunt unele firme care le ofera angajatilor cu vechime sau care sunt considerati valorosi aceasta varianta de recompensare. nice, huh ? :)

Zu 21 octombrie, 2009 14:54  

Very nice :-). Dar asta inseamna sa avem si noi puterea si inteligenta de a negocia si alt gen de beneficii, nu doar un salariu bun ;-)...

Gasisem in cartea Generatia X o definitie ironica geniala a "anului contrasabatic": serviciu la care te angajezi exclusiv cu intentia de a sta o perioada limitata de timp (adeseori, un an). Intentia este indeobste de a strange suficiente fonduri pentru a te implica in alta activitate, mai semnificativa la nivel personal, cum ar fi sa pictezi acuarele in Creta sau sa creezi design de tricotaje asistat de computer in Hong Kong. Angajatorii sunt arareori informati cu privire la planul respectiv.

Rita 21 octombrie, 2009 22:01  

Ma, nu stiu, nu tine de doar de angajat. Sau mai corect spus tine mai ales de angajator, sa aiba asa ceva in politica salariala si de compensatii. Prea putine firme au - din motive variate, de la resurse, pana la intelegere si/ sau deschidere.

Ce sa mai zic - vreau sa pictez acuarele in creta :D

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP