Blog Widget by LinkWithin

Lungul drum al Ritei catre iarna

marți, 1 decembrie 2009

Sunt friguroasa - in modul acela cu turturi de gheata pe sira spinarii. Ferestrele date de perete si aerul conditionat ma imbolnavesc mai tare decat mi-ar placea si decat suporta nrvii celor din jur. Imi ingheata mainile si picioarele una-doua, si cateodata nasul mi-e rece - da, circulatie periferica proasta.
Imi place ninsoarea, o iubesc - mai ales cand ma uit la ea de la balcon. Toata lumea stie ca fulgii de zapada sunt draguti si un spectacol in sine. Si ploaia imi place, am mai zis, dar tot de la geam, fiindca cu cat e mai rece cu atat e mai uda.
N-mi plac anotimpurile reci: ploaia, vantul, zapada - tot atatea motive de disconfort termic, pe langa frigul in sine. Haine suplimentare, groase si incomode, nopti prea lungi si zile fara soare, raceli peste raceli.

In seara asta, ca si vineri seara, cand am iesit de la birou, mi s-a lipit de creier mirosul de rece si ceata. Printre copacii de langa cladirea noastra care au inca toate frunzele, pe intuneric si cu mirosul rece de ceata si fum, mi s-a parut ca-s inapoi in curtea bunicilor in care s-a lasat gerul.

Doar ca uite, si sambata si duminica a fost cald si frumos, si maine -adica azi - la parada o sa fie la fel. Desi e prima zi de iarna, Nelu a anuntat 18 grade. Nu ploua, ba chiar e soare, iar garderoba mea e data peste cap - nu stiu daca sa scot din dulap tricouri sau pulovere, port fusta si inca ma incalt cu pantofii albastri.

Ah, toate astea sunt o pacaleala, o diversiune. Nu numai ca gerul asta care sta la panda noptile are sa vie, cu varf si indesat, dar o sa si rontaie din zilele care ar trebui sa fie de primavara. Ceea ce, dati-mi voie sa va zic, nu-mi convine deloc, asa ca zic ce n-as fi crezut ca o sa zic prea curand: vreau sa vina iarna !

2 comentarii:

cristina 02 decembrie, 2009 20:04  

Rita Invelita / Infofolita, eu te inteleg, imi pun haine de iarna cu o luna inainte sa si le puna ceilalti. Astfel ca iarna doar le suplimentez.

Dar am un pont: eforturile de calire chiar functioneaza. In ultimele doua ierni, cand in timpul saptamanii am fost nevoita sa stau la o temperatura agreata si de colegele mele de apartament, ajunsa in week-end acasa nu mai suportam sa dau caldura prea tare.

Ce-i drept, ma ajuta si aerul conditionat pus vara de Liviu astfel incat lui sa ii fie bine iar mie sa imi clantane dintii ...

Rita 02 decembrie, 2009 20:26  

Hehe, Cristina, stiu ca tu esti din grupa cu mine la categoria "friguri" :)
Cat despre calire, ce sa zic, din pacate sau din fericire n-are cine sa ma forteze la asa circumstante :) Eu ma adaptez la mediu, asa incat ma infofolesc corespunzator :D

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP