Blog Widget by LinkWithin

Un fel de "La catedra"

miercuri, 2 iunie 2010

Cu riscul sa par o profa dracoasa (ah, mi-am uitat ochelarii tematici acasa) - cu o grupa de 20 de oameni la examen asezati mult prea inghesuit pentru examenul grila pe care il dau, o sa stau cu ochii pe ei ca pe butoiul cu pulbere.

... Nu stiu cum sunt profii pe bune, dar v-am mai zis, eu fara mare exercitiu pot sa vad imediat dintr-o sala intreaga pe acela unul care nu se uita atat in lucrarea proprie cat se uita la vecinul. O fi de la "ochiul soacrei" pe care lumea pare sa creada ca il posed - sau de la o miscare sau inclinatie prea evidenta a capului. Ideea e ca ii vad.
Si chiar daca majoritatea sunt tineri, cu cativa ani buni mai tineri decat mine, tot sunt - sau pot fi considerati - oameni in toata firea.
Context in care mi se pare jenant sa le atrag atentia sa-si vada de lucrarile proprii. Stiu ca am mai zis asta si intr-un post mai vechi - dar se vede treaba ca e de actualitate perpetua.

6 comentarii:

Elena 02 iunie, 2010 16:57  

hei, au copiat multi?:)

Rita 02 iunie, 2010 18:51  

Multi nu, dar au crezut ei ca bine :P
Adevarul e ca trupa de azi a fost cea mai obraznica din cate am avut - ma rog, 4 oameni din 20, dar...

Loredana 09 iunie, 2010 14:53  

Din pacate da, sunt multi care indiferent de varsta ar copia. Chiar indiferent de ce stiu (desi mai degraba as zice ca nu se pregatesc). Sunt multi - mai ales dintre cei care in scoala s-au invatat sa copieze - si mai ales ca le merge...

Chiar am auzit ieri o conversatie a unor tineri studenti la o facultate particulara. Vorbeau evident in perioada aceasta despre examene - la care sunt examene si la care trebuie facute referate. Aparent una dintre fete era intr-o grupa care daduse examenul - adica prezentase proiectul. Si ea ii sfatuia pe cei cu care era - 2 baieti si o fata - sa fie seriosi, ca e ok, sa aiba incredere in ei si da, si ea e la jurnalism, si da si ea a luat de pe net multe informatii - a mai schimbat catev ceva, si i-a zis profesoarei ca da, a luat totul de pe net dar a scris ea cu cuvintele ei si "aia m-a crezut, asa ca nu va faceti griji".

Virtualkid 14 iunie, 2010 16:42  

cred ca toti am avut bucuria reusitei de a copia!
totul este sa existe o masura!

Rita 14 iunie, 2010 17:17  

Loredana, stiu si eu ce sa zic despre copiatul in scoala... Eu am fost o eleva cu note mari si am invatat relativ sanatos, fara sa tocilaresc prea multe lucruri. Am avut note mai mici si cunostinte pe masura la niste materii la care fix era de invatat multe lucruri pe de rost - chimie si fizica. Nici pana in ziua de azi nu stiu principii de fizica de baza si foarte simple formule chimice (in afara de apa :P).
Poate daca sistemul de invatamant ar fi fost mai "experiential", mai practic, ar fi ramas ceva si in capul meu de la materiile astea. Astfel, chiar daca eu n-am copiat, pot sa inteleg pe undeva de ce ar copia cineva.
Si la facultate la fel - tone de cursuri teoretice, din care trebuie sa redai ca atare. Asta e invatare ?! Normal ca-ti vine sa iei totul de-a gata - mai ales cand nu ti se explica in ce fel ti-or servi vreodata in profesie chestiile alea de trebuie sa le inveti pe de rost...

Ma rog, aici era vorba de alta situatie, dar na, am cam dat pe-afara :)

Rita 14 iunie, 2010 17:20  

Virtualkid - uite ca eu n-am avut bucuria aia :)) Am copiat o singura data in viata mea studioasa, la geografie, cand profu a dat lucrarea doar pentru aia cu o singura nota, eu avand deja 2. Si la sfarsit a si anulat lucrarile celor cu 2 note - cred ca ii era si lui lene sa corecteze :))
Sa mai zic ca eram deja intr-a 12-a ? Si de-atunci chiar n-am mai copiat, desi la BAC a fost cu manuale pe banca si la licenta tot pe banca, din cursuri direct :P

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP