Blog Widget by LinkWithin

La targ, birjar !

luni, 14 iunie 2010

Prima data dupa multi ani am fost la Bookfest. De fapt, cred ca ultima data am fost cand s-a tinut la TNB, acum multi ani, asa de multi ca eram inca studenta. Romexpo e departe si mai ales urasc aglomeratia.
Sunt o cititoare de placere - mai mult beletristica, si nu una intelectuala - mai putine carti educationale, de business sau chiar de mare profunzime. Asa se face ca adesea cumpar carti din impuls, dupa autor, dupa extrasul de pe ultima coperta sau chiar dupa coperta. Citesc mai mult romane de autori contemporani  - mi-am facut normele de clasici romani, francezi si englezi si putini rusi si sud-americani la vremea liceului si da, am citit cam toate bibliografiile la vremea lor.

Asa ca acuma, cum ziceam, citesc la timpul prezent. Si imi plac mai ales povestile oamenilor obisnuiti, in care ma regasesc si de autori ale caror voci imi sunt familiare. Singura deviatie de gen, dar una puternica, sunt cartile politiste. De fapt, cartile politiste scrise de Agatha, daca e sa fim corecti :). Am mai scris intr-un post mai vechi ca la ultima numaratoare aveam 53 de Agathe in biblioteca, si anume in 3 limbi. Mai pacatuiesc ocazional si cu alti autori de gen - dintre care Rodica Ojog Brasoveanu pare sa urce in clasament, dar sunt mai degraba accidente.

Prin urmare, m-am dus la Bookfest fara agenda. Acuma... nu stiu daca am facut bine sau nu. Ideea e ca am dat ture dezordonate prin toate cele 3 hale - in cea cu Spania am intrat si am iesit, chiar nu mai rezistam, iar in hala unde era Adevarul n-am gasit interesant decat pe Patriciu cu trei puscasi inarmati in imediata apropiere si un Sherlock Holmes imberb care mi-a zambit dupa ce l-am pozat. A, si de langa un cufar colorat plin cu carticele si cuburi canta vesel : "Saniuta fuge/ Nimeni n-o ajunge etc etc" cand de fapt era o caldura letala.

Oricum, am fost asa de derutata si de ametita de aglomeratie ca timp de aproape 1 ora n-am cumparat nicio carte. E tare greu cand poate cauti un titlu sau un autor si n-ai idee la ce editura a aparut- si daca a aparut ! Intr-un final la Nemira am dat de Rodica si desi am vrut sa iau mai multe, am luat doar 1 politist. Plus 2 Julian Barnes, alese dupa criteriile mai sus mentionate (da, stiu, superficiala) - una se cheama "Scrisori de la Londra" si una "Trois". Dragut, nu ?
Dupa care nu stiu cum am reusit sa adun inca 5 carti in 10 minute. Mi-a placut ca am avut reduceri - la All am primit un roman gratuit si inca o reducere de 10 lei la un altul, si in rest au mai fost reduceri de 10-20%. Dar cum ziceam, nu neaparat de asta m-am dus.

Dupa ture interminabile am dat de Rao chiar la intrare. Mi s-au parut cei mai organizati - sunt convinsa ca se fura carti la targ, dar ei macar aveau cordoane si aparate de scanat tiuitoare, just in case, asa ca probabil vor avea pierderi mai mici. M-am dus sa vad daca mai au ceva Agatha. Aveau, vreo 13. Le am deja, pe toate, cateva cumparate chiar de la ei. Cand sa dau sa plec, am vazut ca aveau si un pachet special de 5 carti si pe una din ele chiar n-o aveam. Fail. Se pare ca era o promotie speciala de targ si nu aveau cartea separat. Vine mai incolo si in librarii. Uof, ceva vroiam si eu in mod special...

Una peste alta - carti am luat, vedete am vazut, o gramada chiar, am transpirat rau (inspre si dinspre halele Bookfest pana la poarta), m-au durut picioarele teribil, n-am stat la nicio lansare, n-am luat atografe, mi-am clatit mintea corespunzator. Ma mai duc la targ !

Pe de alta parte, teancul cartilor de citit care asteapta nerabdatoare sa-mi iau concediu a crescut si acuma-s mai mult de 10... [Revin cu poze - mi-e lene sa le descarc.]

5 comentarii:

RDG 14 iunie, 2010 18:01  

ooo. frumoasa incursiune si merci de relatare! eu n-am citit-o pe rodica brasoveanu dar poate gasesc la biblioteca... m-ai facut curioasa! si de la o vreme ma uit si eu cam des la mysteries pe PBS...

http://www.pbs.org/wgbh/masterpiece/

m-am molipsit de la cineva. ;)

Elena 15 iunie, 2010 17:58  

Ma tot uitam la stiri si mi-era ciuda... departe e Bucurestiul asta:( si toate lucrurile interesante acolo se petrec!
Deci pe Rodica Ojog o am si eu si am inceput sa o recitesc:))) Pe mine ma tenteaza reducerile online si sunt abonata la toate editurile:) Chiar si la un anticariat:)

Rita 16 iunie, 2010 02:16  

@RDG - rodica are si niste nuvele tare haioase si/ sau interesante - am mai scris eu mai demult; eu le am sub titlurile "grasa si proasta" si "barbatii sunt porci". iar cu linkul ala, iti dai seama ca la mine nu se vede, da ? :D mai mult imi faci in ciuda, zau asa :P

@Elena - in afara de reduceri, care nu ma asteptam sa fie asa prietenoase, in rest nu m-a impresionat foarte tare :) mai mult obositor. Deci daca zici ca te descurci cu reducerile online cred ca e mult mai bine. Cred ca unele edituri au pastrat reducerile de la targ pentru achizitiile online ;)

Cristi 23 iunie, 2010 18:31  

Bună ziua, vă trimit acest mesaj în speranţa unei colaborări de link exchange.
Dacă sunteţi de acord, trimiteţi un mesaj cu numele blogului si adresa :)

blogurile cu care doresc să fac acest schimb sunt :

titlu : Cure de slabire
adresa : http://curedeslabirenoi.blogspot.com/

titlu : Moda in top
adresa : http://modaintop.blogspot.com/

Numa bine :)

Loredana 27 iulie, 2010 14:32  

Eu inca asteptam pozele - acum astept concediul tau cel lung - ca sa ne spui cum ti s-au parut cartile.

Intre timp eu am reusit sa termin aproape toate cartile achizitionate (mai am vreo 3) - vorba ta, o parte citite in concediu :).

Lectura placuta si spor in toate!

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP