Blog Widget by LinkWithin

Antropologie la micul dejun (Riga 1)

vineri, 13 august 2010

Doua lucruri sunt de stiut despre mine: nu rezist la plimbari lungi, fiindca ma dor picioarele si obosesc imediat si respectiv sunt tare greu de trezit de dimineata.
Inca de pe vremea taberelor scolare m-a scos din sarite programul de mic dejun: de la ora cutare la ora cutare. Una mai rau decat alta in interiorul programului meu de somn, la naiba !

N-aveam un feeling prea bun sau asteptari prea mari de la mic-dejunul din hotelul asta, dar mi-am pus totusi ceasul sa sune. Data fiind dinamica mea de dimineata, m-am trezit speriata trei sferturi de ora mai tarziu decat planificasem si dupa ce m-am dezmeticit cu greu, m- hotarat sa ma duc la masa, asa nemachiata si fara par spalat. Machiajul ca machiajul, dar spalatul parului zilnic e o adevarata religie pentru mine.
Cand ieseam pe usa mi-a trecut princap ca cine stie ce fat frumos oi rata, asa, cu parul nespalat, dar am lasat-o balta. Mi era si prea foame si prea somn ca sa mi mai pese.
Si am avut dreptate: cateva familii cu copilasi blonzi si cuminciori, trei doamne, impreuna, rusoaice dupa grai si care vorbesc intr-una, vreo doi neni bosumflati si un individ dubios, cu freza in mare dezordine si nebarbierit de doua zile, care pare cazut din pat de-a dreptul.

Trebuie sa vi se fi parut ca si mie ca natia unui om i se citeste pe fata. Exceptie fac americanii, la care genele s-au amestecat prea tare. In ce ma priveste ii deosebesc greu spre deloc pe asiatici, si uneori si pe negri - nu am vazut suficient de multe tipologii, probabil. Deci mai degraba ma limitez la europeni.
Dupa fata. dupa gestica si comportament, chiar si dupa accentul cu care vorbesc engleza, ii pot deosebi cu usurinta macar pe grupe mari de natii.
Fara sa stiu mare lucru despre oamenii astia decat ca au fost sub ocupatie sovietica, ceea ce nu e putin totusi, mi s a parut de la inceput ca au trasaturi de suedezi, mai rafinat si de germanici mai general. Da, chiar asa, mai putin de rusi, desi exista o populatie semnificativa de etnie rusa - in toata tara sunt cam 30%, iar in Riga chiar mai multi.
Sunt multi turisti - si culmea, cred ca tot din zonele vorbitoare de rusa si de limbi germanice. Bine, am dat si peste cateva grupuri mici de italieni si spanioli. Dar pe astia ii deosebesc inainte sa ii aud vorbind - toti sunt mai bruneti si mai bronzati :)
Letonii in schimb sunt blonzi sau sateni - barbatii mai mult decat femeile (care probabil isi accentueaza cosmetic culoarea parului), pielea alba sau putin smeada ori bronzata si in general cu ochi deschisi la culoare. Au pometi mai degraba inalti, ca germanicii, si buzele pline, ca rusii. Tinerii sunt frumosi si cei mai in varsta sunt mai degraba distinsi, supli, nu greoi, cum sunt rusii adesea.

Micul dejun e prost si am o senzatie nelinistitoare fata de majoritatea preparatelor; imi iau niste felii de cascaval si de sunca, care n-arata grozav dar e mai buna decat salamul plin de grasime de alaturi. Macar cafeaua, slaba rau si botezata de mine cu suficient lapte, nu-mi agreseaza ficatul. Nu-i nimic, centrul vechi e plin de cafenele - gasesc eu ceva mai acatarii ;)

0 comentarii:

  © Blogger template Leaving by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP